Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

2011. január 15., szombat

Virslis fonat és vaniliás kifli gyors vajastésztából



Ezt a nagyon finom süteményt itt találtam.

Már többször elkészítettem és bátran állíthatom, hogy kezdők -mint én is, ebben a témában- nyugodtan nekifoghatnak, mert olyan nincs, hogy ne sikerüljön.
Időigényes, de a siker garantált!!
És akkor kezdjük az elején:

Hozzávalók: 50 dkg liszt, 3 dl kézmeleg víz, 0,4 dl olaj, 1 kiskanál só, 1 ek cukor, 1 csapott ek por élesztő, tojássárga a kenéshez, virsli.

Továbbá szükségünk van még 12,5 dkg margarinra és 7 dkg lisztre.

A vanilikrémhez: 1 tojás, 3 ek cukor, 1 csomag vaniliás cukor, 2 ek liszt, 2 dl tej.

Először elkészitjük a krémet: a tojást elkavarjuk a cukorral, hozzáadjuk a vaniliát is, majd a lisztet és hozzáöntve a tejet, kis lángon, folytonosan kevergetve jól besűritjük. Jól kihűtjük.

A tészta elkészitéséhez a liszthez keverjük a sót, cukrot, élesztőt, hozzáöntjük a vizet, olajat és jól megdagasztjuk a tésztát. Rugalmas tésztát fogunk kapni, amit meleg helyen hagyunk duplájára kelni.



Közben összegyúrjuk a12,5 dkg margarint a 7 dkg liszttel.





Miután a tészta duplájára kelt, jól megolajozott felületen kerek lappá
nyújtjuk, kb.8 mm vastagságúvá, és egyenletesen elosztogatjuk rajta a margarin-liszt keveréket.




Ezután a tésztát képzeletben 8( vagy több) részre osztjuk és a szélétől kezdve bevágásokat ejtünk, de nem megyünk el a kör közepéig. Az igy kapott, egymással szemben levő „szeleteket” egymásra hajtogatjuk, mig egy nagyobb gombócot kapunk.




Ezután a tésztát ujból kinyújtjuk, bevagdossuk, hajtogatjuk.




A második hajtogatás után hagyjuk pihenni néhány percet, aztán 5 mm vastagságúra nyújtjuk.
Most kerül sor a tészta formázására. Téglalapokat nyújtunk, ráfekt
etünk egy virslit, és a tésztát mindkét oldalán bevágjuk. A sávokkal „betakarjuk” a virslit.






A virsli mennyiségtől függően készitjük a fonottasokat, a megmaradt tésztából készitjük a kihűlt vaniliakrémes kifliket.





És itt vannak munkánk eredményei:











20 megjegyzés:

Kata írta...

Edit, ezek csodásan néznek ki!:)

Colors in the Kitchen írta...

Hűűű ezek nagyon szépek! Bevallom még sose mertem itthon vajas tésztát sütni, mindig megvettem a boltit. De ez nagyon egyszerűnek tűnik, valamikor felbátorodok és kipróbálom :)

4Gyerek írta...

a mai nap után inkább nem készítek ilyensmit, hátha működne a fényposta. mert úgy igenis rendel.

Gesztenye receptjei és Bonbon mánia írta...

Még én sem álltam neki itthon ennek a tésztának, de mindenképpen ki kellene próbálni.
Nagyon szépeket sütöttél!

trinity írta...

Edith,
ez szuper!! Itt csorog a nyálam ( bocs:D ), különösen a vaníliásra kattantam rá. El is mentem magamnak, ha nem bánod! Köszi!!

Bianka írta...

Csorog a nyálam

szindi írta...

húúú,Te milyen ügyes vagy és persze bátor,hogy neki fogsz ennek a tésztának!:)Én is készítek virslis papucsokat és pudinggal töltöttet is,de csak bolti tésztából...

Erinacea írta...

Nagyon guszta kiflicskek! Es koszonet a remek fazisfotokert!

Gál Edith írta...

Kata, nagyon kedves vagy! Köszönöm! :)

Colors in the Kitchen! Nagyon köszönöm!! :) Én még soha nem vettem, erre is Anyukám hivta fel a figyelmemet, de ezután egyáltalán eszembe sem jut venni. Biztos vagyok benne, hogy sikerülni fog Neked is, ha kipróbálod!!! :)

4Gyerek! Ez már régen elfogyott, de ha legközelebb készitek ( ami jövő héten esedékes) szivesen látlak errefele...:)

Gesztenye, nagyon köszönöm!! :)

Trinity, nagyon kedves vagy! Köszönöm!! :)

Bianka! :)

Szindi! Nagyon köszönöm! Én nehezen fogtam neki éppen a "bonyolultsága" miatt, de bizton állitom, ha nekem, mint kezdőnek sikerült, akkor bárkinek sikerülni fog. Egyáltalán nem bonyolúlt, csak időigényes. De az ize kárpótol mindenért!!

Erinacea! Nagyon köszönöm! Tényleg nagyon finomak a kiflik. :)

Dia írta...

A fonatból most kérnék szépen... :-)

Gál Edith írta...

Dia! Hamarosan sütök. Szivesen látlak...:)

anika írta...

Edith, igazán szépek lettek! :)

Tücsök Bogár írta...

Szia!
Eltűnt az első bejegyzésem!!! Hova lett? :( Ennyire béna vagyok? Vagy csak hoztam a szokásos szőke formám? :)))

Éppen most álltam neki! Nagyon szuper recept! Köszönet érte! :)))

Gál Edith írta...

Anika, nagyon kedves vagy! Köszönöm! :)

TücsökBogár! :) A gépem megint bénázott és kénytelen voltam az egészet kitörölni, majd újra posztolni...:)
Nagyon örülök, hogy tetszik a reci!! És nagyon kiváncsi vagyok a véleményedre, véleményetekre!! :)
Én köszönöm!!!

Tücsök Bogár írta...

Kérem szépen elkészült!
Nagyon finom könnyed a tésztája. Még szerencse, hogy írnom kell és nem beszélnem, mert éppen az elsőt majszolgatom, nagy élvezettel! :)))Érdemes volt kipróbálni!

Gál Edith írta...

TücsökBogár! Nagyon örülök!!! :)

Moha írta...

Edit ezek nagyon jól néznek ki, viszem a receptet, én már kipróbáltam legalább 3- féle módon a leveles-vajas tésztát jöhet a negyedik verzió!

Gál Edith írta...

Kedves Moha! Nagyon örülök, hogy tetszik a recept! Kiváncsi vagyok a véleményedre...:)

sedith írta...

Hű, hát ilyen kenési-hajtogatási technikát még sosem láttam. És még egyetlen receptben sem olvastam, hogy a zsiradékot kevés liszttel kellene összemorzsolni, de legközelebb kipróbálom. Ahány receptet kipróbáltam, mindig az volt a bajom, hogy a zsiradék megolvadt (hiába kezdtem vele hidegen dolgozni), és az egész tészta egy ragacs lett. Na, ezt mihamarabb kipróbálom, az tutti. Köszi, Edith!:)

sedith írta...

Hű, hát ilyen kenési-hajtogatási technikát még sosem láttam. És még egyetlen receptben sem olvastam, hogy a zsiradékot kevés liszttel kellene összemorzsolni, de legközelebb kipróbálom. Ahány receptet kipróbáltam, mindig az volt a bajom, hogy a zsiradék megolvadt (hiába kezdtem vele hidegen dolgozni), és az egész tészta egy ragacs lett. Na, ezt mihamarabb kipróbálom, az tutti. Köszi, Edith!:)