Click Here For Free Blog Templates!!!
Blogaholic Designs

Pages

2012. október 5., péntek

Szilágysági tojásleves (Torta leves)


Igen, azért lett torta leves, mert egyik szeretett sógornőm így nevezte el látva, hogyan vágja fel Anyukám a serpenyőben sütött piskótát :) És azóta nálunk ilyen néven maradt fenn... Nagyon-nagyon finom és sehol másutt nem ettem ilyen tojás levest.
És ma Anyukám főzött (az enyém soha nem lesz ilyen finom!!) és hívott, hogy fotózzam le ezt a különlegességet.
És készített hozzá egy ilyen őszi hangulatú szépséget.






A leves hozzávalói: A piskótához: 3 tojás, 3 evőkanál liszt, só, bors, kevés olaj.
Továbbá: ecet, 2 evőkanál liszt, 1 közepes vöröshagyma, kb. 3 dl tej, 1,5 dl tejföl, kevés olaj.

Elkészítése: A tojások fehérjéből kemény habot verünk, hozzáadjuk a tojások sárgáit, végül lazán belekeverünk a lisztet. Sózzuk, borsozzuk és palacsinta sütőben, kevés olajon mindkét oldalát megsütjük. Aztán kivéve, cikkekre vagy kockákra vágjuk és fővő, sós, ecetes vízbe tesszük.(ízlésnek megfelelően 1-2 evőkanál ecet szükséges hozzá). Hagyjuk főni, ezalatt hagymás rántást készítünk kb.2 evőkanál lisztből. Ezt tejjel elhabarjuk, beleöntjük a levesbe, felfőzzük, a végén pedig tejfölt teszünk bele, amivel már nem forraljuk.

Ennyi. Egyszerű és nagyszerű.
És -tudom, hogy ismétlem magam- nagyon finom :)


7 megjegyzés:

Kati írta...

De érdekes és különleges leves:)Még sosem ettem tojáslevest, de ez az anyukád levese nagyon megtetszett:)El is mentem:)

Gál Edith írta...

Kati, örülök, hogy tetszik :)
Köszi!!

Jade írta...

De szep! Leves is, osszeallitas is!

Gál Edith írta...

Szerintem is , Juditkám! :)

Gerdi írta...

Majdnem ilyen levest a mai napig főzök, egyik kedvencünk. A tojásokat egészben keverem el a liszttel és fűszerekkel, a levesbe meg hagyma helyett babérlevél kerül. Egyébként ugyanaz. Anyukámtól tanultam, aki egy szilágysági kis falu szülötte.
Megerősítelek: nagyon finom leveske!

Gál Edith írta...

Gerdi :)
Mi is szilágysági születésűek vagyunk :)

Gerdi írta...

Valamiből sejtettem:-) Az Erdélyi Konyha Kalendárium súgta meg. Némely recept ismerős is.
Én Zilahon születtem, 14 éve települtünk át Magyarországra nagycsaládostul, de hazajárunk. A honvágy még most sem múlt el, ebből sejtem, hogy nem is fog.
További jó sütést-főzést,s kellemes karácsonyvárást! Gerdi