2009. december 1., kedd

ITTHONI DIPLOMATA TORTA


Ez a recept egy számomra is kedves, hazai kis konyhai lapból -a Carticica practica-ból származik.
A hagyományos Diplomata-tortától abban különbözik, hogy ez kakaós piskótalappal készült.

Hozzávalók: a tésztához 6 tojás fehérjét kemény habbá verünk, hozzáadunk 6 ek cukrot, a tojás sárgákat és fél sütőporos, 1 ek kakaóval elkevert 5 ek lisztet. Kevés olajat és fél üvegecske rum esencet is adunk hozzá. Tűpróbáig sütjük, kihűlve 2 lapba vágjuk.
A továbbiakban tetszés szerinti gyümölcsöket szeletekre vágunk( én most narancsot és kiwit használtam) és abba a tepsibe rakosgatjuk szép esztétikusan, amiben a piskótánk sült és amit kibéleltünk folpackkal. 10 dkg mazsolát rumba teszünk és 30gr zselatint 1,5 dl vizbe áztatunk.

Fél liter tejszint felverünk 1 zacskó vaniliás cukorral. Gőz fölött besűritünk 5 tojás sárgáját 10dkg cukorral és 2 dl tejjel. Ugyancsak gőz fölött kemény habbá verünk 5 tojás fehérjét 10 dkg cukorral. Aztán a felvert tejszinhabhoz adagoljuk a kihűlt cukros tojássárgát, a lecsúrgatott mazsolákat, a felolvasztott zselatint és a kemény tojáshabot. A krém egy részével betakarjuk a gyümölcsöket, erre helyezzük az egyik piskótalapot, következik a krém többi része és a második lap. Legalább 4 órára hűtőbe tesszük, aztán pedig tálcára boritva ráöntünk 1 átlátszó tortazselét, amit a boritékon levő utasitás szerint készitünk el.

5 megjegyzés:

Kiskukta írta...

Érdekes, hogy a tojásfehérje is benne van, de biztos fincsi, mert a tiramisuba is az van, és nagyon szeretem. Egyszer én is kipróbálom így.

Ottis írta...

Gyönyörű!Nagyon jó ez az erdélyi ételes sorozatod!

Gál Edith írta...

Kiskukta! Nekünk bevált! Sokszor elkészitettem már és soha nem romlott meg:)))

Gál Edith írta...

Ottis! Köszönöm, szerintem is és az ize is kiváló! Az ételek Anyukám szerzeményei, én csak futár voltam:)))) És köszönöm, hogy olvasóm vagy!

Katalin505 írta...

A Diplomata tortát én is elkészítettem szülinapomra.Azzal a különbséggel,hogy a krémet vaniliás tésztahabpórból(Crema pentru prajituri Dr.Oetker) készítettem.Időhiány miatt.A gyümölcsök közt szerepelt ananász is.A reszelt narancshaj is jó ízt adott a krémnek.
Jóétvágyat

 

Konyhatündérmese Template by Ipietoon Cute Blog Design