2010. május 27., csütörtök

HÁZI FRANCIA KRÉMES


Ezt a süti receptet -és a következő süti receptjét is- kiskőrösi nagynénimtől kaptam.

Láttam már sok helyen, igy én is kedvet kaptam hozzá, hogy elkészitsem. Mondanom sem kell...NAGYON NAGYON FINOM!!!

Hozzávalók: kb. 35 dkg finom keksz, 3 csomag vanilia izű pudingpor, 20 dkg cukor, 8 dl tej, 1 Rama margarin, 5 dl tejszin, 2 csomag habfixáló, tortabevonó vagy csokimáz. Én az utóbbival készitettem, amihez szükséges: 7 ek cukor, 4 ek kakaó, 4 ek feketekávé, kevés vaj.

A pudingport elkeverjük a cukorral és a tejjel, felfőzzük és miután langyosra hűlt, hozzáadjuk a margarint és jól kikavarjuk. Egy tepsit kibélelünk alufóliával és beleteszünk egy rend kekszet. Erre kenjük a krémet. A krémre jön a habfixálóval felvert tejszinhab, erre pedig a második sor keksz.

A csokimázhoz a cukrot elkeverjük a kakaóval és a kávéval, felforraljuk és sűrűre főzzük, majd levéve a tűzről, belekeverjük a vajat. Addig kavargatjuk, mig szép fényes lesz és ezután rácsorgatjuk a kekszre.

19 megjegyzés:

Krisztu írta...

Nagyon szép lett, biztos finomabb mint a bolti..:)

Thrini írta...

Juujjjj de nagyon jól néz ki!!!
A tejszínhab mitől áll meg ilyen szépen? Mert hogy nem látom a fixálót a hvalók között :)

Ms. Poppy írta...

Hűűűű! Ez valami mennyeien fest! Egy hozzávalóval nem vagyok megbékülve csak, az pedig a kávé.:S Lehetne egy szeletkét az nélkül?:P

egycsipet írta...

Azta, de guszta!

Niki írta...

Gyönyörű:)))

Kata írta...

Ez megint nagyon kívánatos!

Melinda írta...

Nagyon guszta és bizti nagyon finom! Mi is nagyon szeretjük, bár én még csak sima krémest készítettem itthon.

Bianka írta...

Nagyon szépséges lett és szerintem az íze is überelhetetlen

Gál Edith írta...

Mindenkinek nagyon köszönöm!!!
Thrini, igazad van! Habfixáló van a tejszinben, méghozzá 2 csomaggal, csak elfelejtettem kiirni...:(
Annyira finom lett, hogy unokaöcsém-aki épp akkor nálunk volt- ötpercenként rohangált a konyhába, hogy : van még? :)

Gál Edith írta...

Ms. Poppy, a csokimáz Gergely Éva: ERDÉLYI IZEK cimű könyvéből származik és ott azt irja, hogy vizzel is lehet késziteni a kávé helyett :)

Andi írta...

Gyönyörű.

Ottis írta...

Nagyon kívánatos!

Jade írta...

Jaj, de gyonyoruseges!!!!!

Zsuzsa írta...

Nagyon szép!

Gál Edith írta...

Újból, mindenkinek köszönöm!!
Kedvesek vagytok! :)

Unknown írta...

ha sokáig nezem érzem az izét szuper

Gál Edith írta...

Kedves Rebeka, tényleg SZUPER süti!! :))

szazala írta...

A finom keksz alatt mit értesz?Lehet háztartási is?Te milyent használtál?
Köszi a választ!

Névtelen írta...

A Családom kedvence!!! :)

 

Konyhatündérmese Template by Ipietoon Cute Blog Design