2010. május 13., csütörtök

ALFÖLDI CSÜLÖK-KÖRÖM PÖRKÖLT



Az egész úgy indult, hogy magyarországi nagybácsim -aki jelenleg szüleimnél tartózkodik- egy szép szombati napon bejelentette, hogy ő ma finomat fog főzni. Tudtam, hogy nagyon jókat főz, már ettem is néhányszor a főztjéből, igy tudtam: nem fogok csalódni. Kérdezte is, hogy ettem-e már csülök pörköltet, mire én megjegyeztem, hogy nem, még nem ettem soha. "Nem baj, akkor ma fogsz!"
NAGYON NAGYON NAGYON FINOM VOLT!!!!
És akkor szépen elkezdte a munkát. Felvágta a húst, a zöldségeket, én meg csak néztem, néztem...Nem is tudom pontosan, hogy akkor mit éreztem. Valami olyan büszkeség-félét, hogy milyen jó, ha az embernek olyan szülei, nagybátyja, nagynényje vannak, akik ilyen jókat tudnak főzni...


Megkértem szépen, hogy adja meg ennek a finomságnak a receptjét.
Hozzávalók:4 darab friss sertésköröm, 2 db hátsó csülök, 2 kg hátsó comb, 5 db közepes vöröshagyma, 4 db közepes paradicsom, 3-4 db zöld paprika, só, bors, Vegeta, Piros Arany, gulyáskrém, izlés szerint 5-6 gerezd fokhagyma, pirospaprika, vörösbor.
A disznókörmöt a szokásos módon feldaraboljuk, a csülköket kicsontozzuk, a csülköket 2 cm-es kockákra vágjuk, valamint a combhúst is. Ha van lehetőség, a csülköket fűrésszel 5 cm széles gyűrűkre szeleteljük.



A bográcsba kevés olajat öntünk, majd a csontos darabokat a bogrács aljára helyezzük -ha lehetséges, a bogrács alját fedje el a csontos rész-, reá fektetjük a körmöket és egy kevés, kockára vágott húst is, majd az egész tételhez arányosan, félfűszerezés történik: só, bors, Vegeta, Piros Arany, gulyáskrém, két ek pirospaprika. Ezek után a korábban apróra vágott hagymát, szeletelt paradicsomot, paprikát egy rétegben rátesszük a bográcsban levő húsra, majd reá tesszük a felkockázott hús megmaradt részét, és következik a második réteg fűszerezés, a tetejére pedig egészben, két darab csipős paprika. Az egészre annyi vizet öntünk, amennyi a felszinen épp látható legyen. Felforrás után kb. 2 és fél óra a főzési idő, ez idő alatt felkavarni semmilyen eszközzel nem szabad, csak a bogrács oda-vissza forgatásával mozgatni a húst. Időközben a vizet pótolni kell, a fűszerezést úgyszintén, tehát gyakran kell kóstolni :)
Kb. másfél óra főzés után, ehhez az adaghoz 2 dl száraz vörösbort öntünk.
Jelen adagunk kb. 12 személyes. Főtt, hasáb burgonyával körithetjük.
Jó étvágyat hozzá!



Végül pedig egy kép anyukámmal és nagybácsimmal.


22 megjegyzés:

Bianka írta...

ÁÁÁÁÁ mennyei, szeretem ezeket a kajákat. Hiába nehéz, de a csülök és köröm jöhet bármikor :D

Sz. Zita írta...

Jól néz ki, én még nem ettem körömpörköltet. Csülköt igen, de körmöt nem, vagy lehet olyan régen. hogy nem is emlékszem. Szép nagy adag lett, megkóstoltam volna :)

Gál Edith írta...

Bianka, igaz. Nehéz kaja. Mint irtam, nem is ettem még, de egy pohár finom vörösbor társaságában, lekűldtük. És még az epém sem panaszkodott... :)

Gál Edith írta...

Zita, az már csak a maradék volt...:) Legközelebb szivesen várunk :)

Juci írta...

Megadom a címem , jöhet hozzánk is finomakat főzni. Minden esetre, magyarul : le a kalappal!

Gál Edith írta...

Juci, üzenet átadva :))

Jade írta...

Huuu, de guszta! Ezt meg kell ismetelni amikor hazamegyunk!

De jo latni Anyu konyhajat!

Gál Edith írta...

Én benne vagyok!! :))
Szerintem a többiek is...:)
Pussz.

egycsipet írta...

Mmmm, megéheztem! Finomat főztetek! Pörköltként a kedvenceim a csülkös-köröm, a körmös-csülök, és csak külön a köröm vagy a csülök is! :D

Gál Edith írta...

Egycsipet :)Tényleg nagyon finom volt!!

Unknown írta...

Hat apukam ide is johetne :D

Gál Edith írta...

Ági drága :)
Puszi nektek!!-

Jutka írta...

Megkívántattad velem is..még sosem ettem :)

Gál Edith írta...

Jutka, eddig nekem sem volt szerencsém ezzel az étellel találkozni, de nagybácsim megigérte, hogy lesz még repeta... :)

Unknown írta...

hát a sárga irigység egy kicsit elkapott ide érzem az izét és illatát a feleség !!!!

Gál Edith írta...

Hát, kedves Feleség! Nagyon nagyon sok szeretettel várunk errefele, hogy igazából meg is kóstolhasd ezt a finomságot!! :) Sok sok puszi neked!!!

Névtelen írta...

Gál Editnek:(és mindenki másnak.)
Örömmel látom, hogy nem csak én szeretem az "egészségtelen" csülökpörköltet. alig 1 órája vagyok az oldalon, de úgy látom, itt valóban zajlik az élet,és valóban barátságok szövődtek, mindenféle "barátnak jelölöm" stb emailon érkezett üzenetek nélkül is. Így tovább lányok!
(megj.: én 61 éves "fiú" vagyok,de a főzés érdekel. mert enni kell. és, ha lehet akkor jót. két perc mulva kész a frankfurtim, ezéert befejezem. Üdv. mindenkit5! sándorlaci

Ottis írta...

Én azt hiszem ilyent nem ettem, talán majd egyszer lesz lehetőségem!

Anyukádhoz nagyon hasonlítasz!

Gál Edith írta...

Kedves Laci, örülök, hogy idetaláltál és hogy tetszenek az ilyen nehéz de finom kaják.
Várunk máskor is.
És köszönöm a biztatást!

Gál Edith írta...

Ottis drága, ha utad egyszer majd Arad felé venné az irányt, ki ne hagyj minket. Igérem, a pörkölt az asztalon lesz!! :))

tücsi írta...

Kedves Edith! Én Aliz blogjában találtam rád. Nagyon tetszik amit eddig láttam! Valamikor én is sokszor készítettem, csülkös-körmös-húsos pörköltet, és mindig nagy sikere volt. Ebben verhetetlen voltam. Nem dicsekvés, de így van. Gratulálok a nagybácsidhoz, én is szívesen elfogadnék egy ilyen klassz nagybácsit, nekem nem volt!:(
Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok!:)

Andrass9 írta...

Tudom, hogy rég volt, de szép munka! Gratulálok!

 

Konyhatündérmese Template by Ipietoon Cute Blog Design