2013. november 30., szombat

Csokis püspökkenyér karamell öntettel


Rákattantam a karamellre...:) Annyira, de annyira szeretem/szeretjük, hogy az utóbbi két hét alatt kétszer is  megtöltöttem az erre szánt befőttesüveget :) És most megint akut karamell-hiányban szenvedünk :))

Ezt a finomságot egy nagyon-nagyon guszta süti ihlette meg... Nem pontosan a recept szerint készítettem, de így is fantasztikus lett.

Hozzávalók: 2 tojás, 35 dkg cukor, 40 dkg liszt, 4 dl aludttej, 2 dl joghurt, 1, 5 dl olaj, 1 tasak sütőpor, 6 evőkanál kakaó, csipetnyi só, aszalt áfonya. A tetejére: 3 dl süritett tej, 2 dl tejszín, 10 dkg csokoládé, karamell öntet. A karamell öntethez: 45 dkg cukor, 17 dkg vaj, 2 dl tejszín.

Elkészítése: A tojásokat habosra keverjük a cukorral és a sóval, hozzáadjuk az olajat, ezután felváltva a sütőporral, a kakaóval átszitált lisztet és az aludttejjel elkevert joghurtot, végül pedig az aszalt áfonyát is a masszához keverjük. Két, sütőpapirral ellátott formában egyenletesen elosztjuk a masszát és előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt készre ( tűpróbáig) sütjük. Ezidő alatt elkészítjük a karamell öntetet: a cukrot vigyázva megpirítjuk, hozzáadjuk a vajat és addig kevergetjük, míg a vaj elolvad, aztán levéve a tűzről, hozzákeverjük a tejszínt. Ebből a mennyiségből kb. 6 dl-nyi karamell öntetet kapunk, amit befőttes üvegben, a hűtőszekrényben tartunk. A kisült püspökkenyereket a sütőből kivéve hagyjuk kb.10 percig hűlni, ezután kiborítjuk a formából, hagyjuk teljesen kihűlni, majd lapos tálra tesszük. Tetejükre halmozzuk a süritett tejjel felvert tejszínt, meghintjük a durvára vágott csokoládéval, végül pedig meglocsoljuk karamell öntettel és szeletekre vágva kínáljuk.


2 megjegyzés:

Katalin írta...

a karamellt én is nagyon szeretem


ez a süti különösen szuper

Gál Edith írta...

Katalin, nagyon kedves vagy!
Köszönöm! :)
Áldott Adventet Neked, Nektek!

 

Konyhatündérmese Template by Ipietoon Cute Blog Design