2011. január 20., csütörtök

Sajtos fánk sajtmártással- VKF 40.


Nem szokásom naponta posztolni recepteket, de ez most így alakult... Most voltak meg a hozzávalók, most készítettem el.
Annyira ízlett a családnak, hogy alig sikerült valamennyit megmenteni, hogy lefotózzam.

A sajtmártás receptje Gergely Éva: "Erdélyi ízek" című szakácskönyvéből származik.



Hozzávalók: a fánkokhoz: 1 dl tej, 5 dkg vaj, 6 dkg liszt, 2 tojás, 4 ek reszelt sajt, só, bors.
a sajtmártáshoz: 5 dkg vaj, 1 dl liszt, 4 dl tej, 2 tojássárgája, 10 dkg sajt, só, bors.



A fánkokhoz a tejet a vajjal felmelegítjük és amikor a vaj elolvadt, hozzáadjuk a lisztet. Folytonosan kavargatva addig főzzük, míg a massza összeáll. Kicsit hűlni hagyjuk, aztán hozzáadjuk a felvert tojásokat, a reszelt sajtot és ezután sózzuk és borsozzuk ízlés szerint. A tésztából kiskanállal gombócokat formázunk vagy csillagcsőrös habzsákba töltjük és spirálokat alakítunk ki, amiket sütőpapirral ellátott tepsiben, előmelegített sütőben kb. 15 perc alatt szép pirosra sütünk.
Ezidő alatt elkészítjük a sajtmártást: a vajat felforrósítjuk, hozzáöntjük a lisztet, de nem engedjük megpirulni, hanem amint felhabzott, azonnal felöntjük a tejjel vagyis besamelt készítünk. Langyosra hűtve belekeverjük a tojássárgákat és sóval, borssal fűszerezzük. Közvetlenül tálalás előtt belekeverjük a reszelt sajtot.





16 megjegyzés:

4Gyerek írta...

ez tuti fincsi.
de lécci javítsd a Gergely Éva könyv címét. Mert ízek, nem izék :D
(billentyű ördöge)

Ottis írta...

Nagyon guszta, ennék belőle :-)

Tücsök Bogár írta...

Ha rajtam múlt volna fényképet nem tudtál volna róla készíteni! :)
Nagyon ígéretes! És végre sós!

Ritmus írta...

Hű, ez nagyon jól hangzik, pont ma készítettem édes változatban, de ez sokkal jobban bejön.. Gratula!!

Colors in the Kitchen írta...

Nagyon fincsi lehet! :) Sose ettem még sós fánkot!

Bianka írta...

Nagyon finom lehet és igencsak guszta

Erinacea írta...

Edith, valld be, hogy ezt nekem tetted fel! :D Sajtfüggő vagyok!!!

Gál Edith írta...

4Gyerek! Nagyon-nagyon köszönöm az észrevételt!!! :) Pedig átolvastam, mielőtt közzétettem... :( (Hát ha még 4 szemmel sem látok, akkor...)


Ottis, köszi!! :)

TücsökBogár! Én már észrevettem, hogy eléggé hasonlóan gondolkozunk! :) Csak mert én is arra gondoltam, hogy ennyi édes után nem árt egy kis sós... :)

Ritmus, nagyon szépen köszönöm!! :) Örülök, hogy tetszik!!

Colors in the Kitchen! Igy van. Tényleg nagyon finom!
Ez a fánk már szerepel a blogon egy leves betétjeként, és amikor először készitettem is (és most is) csak néhány darab érte meg a levesbetét "státuszt". A többit nagyon hamar "lekűldte" a család :)

Bianka! Nagyon köszönöm!! :)

Erinacea! :)) Nagyon örülök, hogy tetszik!! :)

PiciJuci írta...

Nyami, kéjek.
Ezt ki kell próbálni!!!!

Gál Edith írta...

PiciJuci! :)

trendo írta...

Tücsök Bogárnak igaza van! Sós az igazi!
Az én kedvenceim a pici képviselő- vagy profiteroles alapba töltött füstölt sajtos krémes fánkocskák!

Gál Edith írta...

Trendo! Az nagyon finom lehet...!! :)

Borbély Anita írta...

Valóban nagyon szép!

Gál Edith írta...

Anita! Nagyon kedves vagy! Köszönöm!!!! :)

Cakeni írta...

Van számodra egy meglepim ,nézz be hozzám kérlek:)

Gál Edith írta...

Enikő! Nagyon köszi!!!! :)

 

Konyhatündérmese Template by Ipietoon Cute Blog Design