2011. szeptember 19., hétfő

Szülinapi torták




 Drágám szülinapjára készültek ezek a torták. Kerek évszámot ünnepeltünk (mindketten) és közben még az is eszembe jutott, hogy igazából nem is tartottuk meg idén egyikünk szülinapját sem -sem a miénket, sem a lányokét- ezért egyszerre kettő tortát készítettem. Úgy gondoltam, legyen egy gyümölcsös-krémsajtos és egy csokis. Nagyon megtetszett Moha krémsajtos tortája, ezért egyik ilyen lett, de én a barackot naranccsal helyettesítettem és nem babapiskóta lett az alap, hanem egy nagyon finom püspökkenyér. A csokist pedig Miha-tól mintáztam, ugyanis fantasztikusan ügyes és nagyon tetszik mindegyik sütije, tortája.


A narancsos tortánál a krém az eredeti recept szerint van, ezért nem írom azt is le.

Tejporos püspökkenyér:
Hozzávalók: 30 dkg tojásfehérje, 20 dkg cukor, 10 dkg vaj, 15 dkg liszt, 10 dkg tejpor, 1 csomag sütőpor, 1 üveg rumaroma.
A vajat habosra keverjük a cukorral és a rumaromával, hozzáadjuk a liszt-tejpor-sütőpor keveréket, ezután pedig óvatosan hozzákeverjük a kemény habbá vert tojásfehérjét. Sütőpapirral ellátott tepsiben megsütjük kb. 25-30 perc alatt (tűpróba).
Miután kihűlt, két lapba vágtam, megtöltöttem a krémmel (amihez másfél narancsot vágtam fel kisebb kockákra) és a hűtőbe tettem egy éjszakára. Másnap még felvertem 2 dl tejszínt 1 csomag habfixálóval, azzal bevontam és kidiszitettem a tortát és narancsszeleteket is tettem a tetejére, amiket átlátszó zselével vontam be. Ennyi:)



Karamellkrémes csokitorta
Hozzávalók: a piskótához: 5 tojás, 5 evőkanál cukor, 5 evőkanál liszt, 2 evőkanál kakaó, 3 evőkanál olaj, 1 csomag sütőpor, vanilia aroma.
A csokikrémhez: 10 dkg étcsokoládé és 1,5 dl tejszín.
A karamellkrémhez: 20 dkg cukor, 8 dkg vaj, 1,3 dl tejszín.
A csokiglazúrhoz: 10 dkg étcsokoládé, 5 dkg vaj, 0,5 dl tejszín.
A sziruphoz: 0,5 dl víz, 5 dkg cukot, rumaroma.
A piskótához a tojásfehérjéket kemény habbá verjük a cukorral, majd hozzáadjuk az olajjal elkevert tojássárgákat, ezután pedig a sütőporos lisztet keverjük a tésztához. 3 részletben sütjük meg a piskótát, mindegyik lap kb. 15 percig sül.
A csokikrémhez a tejszínben felolvasztjuk a darabokra tört csokit, épp csak felforraljuk, aztán lehűtjük, majd habosra keverjük.
A karamellkrémhez a cukrot megpirítjuk, levéve a tűzről hozzáöntjük a tejszínt, ekkor visszatesszük a tűzhelyre és kavargatva felolvasztjuk a karamellt és csak ezután adjuk hozzá a vajat. Folytonosan kevergetve felforraljuk és addig főzzük míg kicsit sűrűsödik. Ezután lehűtjük.
A sütőformát kibéleljük folpackkal, beletesszük az első lapot, (amit meglocsoltunk kevés elkészített sziruppal), ezt megkenjük a csokikrémmel, rátesszük a második szirupozott piskótát, amit megkenünk a karamellkrémmel, erre pedig jön a harmadik szirupozott piskótalap. Lefedve egy éjszakára a hűtőbe tesszük, másnap kiborítjuk a formából, ráöntjük a glazúrt (együtt felolvasztjuk a csokit, vajat, tejszínt és hagyjuk kihűlni) és készen is van.

Mindegyik torta annyira, de annyira finom lett!!

U.i. Ja, és gondolom látszik, hogy nem vagyok profi tortadiszitő, azonban a torták finomságán ez semmit sem változtat...:)


6 megjegyzés:

nempiskóta írta...

Étvágygerjesztőek, esztétikusak és el is hiszem, hogy isteniek voltak!

Jade írta...

Hmmm, nagyon finomak lehettek! A csokis szelettol kulonosen csorog a nyalam...

Petra írta...

Isten éltesse az ünnepeltet! A torták egytől egyig nagyon guszták. :)))

Kati írta...

Csodásak.

Bianka írta...

Csodásak, sok boldogságot az ünnepeltnek

Gál Edith írta...

Köszönöm a nevében is:)

 

Konyhatündérmese Template by Ipietoon Cute Blog Design