2011. szeptember 28., szerda

Darafelfújt gyümölcsöntettel


Egy 1999-es kiadású "Hagyományos és mai Magyar Konyha" magazinban találtam erre a nagyon egyszerű, finom és laktatós édességre. Azonnal ki is próbáltam. Mindenkinek ízlett. Nagyon!!

Hozzávalók: 1 liter tej, 20 dkg kukoricadara, 5 dkg vaj, 2 evőkanál méz, csipetnyi só.
Az öntethez: 40 dkg málna, 4 evőkanál cukor

A tejet felforraljuk, a darát beleszórjuk és kevergetve 3-4 percig főzzük, majd a tűzről levesszük és  lefedve 15 percig hagyjuk duzzadni. A vajjal 4 egyszemélyes vagy egy nagyobb pudingformát kikenünk, a többi vajat a kukoricadarához adjuk, ugyanúgy mint a csipetnyi sót és a mézet. A darát a formákba töltjük és forró sütőbe tesszük, de csak addig míg elkészül a gyümölcsöntet. Ehhez a megmosott málna felét turmixoljuk és áttörjük (ezt én most kihagytam), majd 1 dl vízzel és a cukorral 2-3 percig forraljuk, majd a másik felét egészben hagyva hozzáadjuk. A felfújtakat tányérra borítjuk és a gyümölcsös öntettel meglocsoljuk.



8 megjegyzés:

4Gyerek írta...

klasszul hangzik.
véleményed szerint búzadarával is működne? (Oldalbordám kimondott ellensége a kukoricadarás cuccoknak)

Petra írta...

Rendkívül guszta desszert.

Gál Edith írta...

Éva, azt gondolom, hogy igen :)
Az eredeti receptben nagyobb szemű kukoricadara volt használva, amit én használtam eléggé finom szemcséjű (majdnem mint a griz) volt.

Petra, nagyon szépen köszönöm!:)

Katucikonyha, írta...

Nagyon jól néz ki és persze nagyon finom lehet. Ahogy a gyümölcsszósz lecsurog az oldalán...

Bianka írta...

Guszta jól néz ki

Ottis írta...

Nagyon mutatós!

Gál Edith írta...

Köszönöm Nektek!

Foodafok írta...

Nagyon jó kis desszert.

 

Konyhatündérmese Template by Ipietoon Cute Blog Design